Trendyol tarafından Ürün Gecikmesi, Sipariş İptali, Eksik veya Yanlış Ürün Gönderim gibi durumlar karşısında kesilen Satıcı Ceza Baremleri güncellendi.
Trendyol satış süreci ve satış sonrası süreci min. sorun ile ilerletmek ve Müşteri Memnuniyetini üst düzeyde tutabilmek adına satıcılarına bazı Cezai İşlemler uygulamaktadır.
Siparişlerin belirlenen Termin Süresinden daha uzun sürede gönderilmesi, stokta olmayan bir ürünün satışı sonrasında o siparişin satıcı tarafından iptal edilmesi, Eksik veya Hatalı ürün gönderilmesi gibi durumlarda satıcılara, ilgili ürünlerin bedelleri üzerinden bir Ceza kesilmekte ve kesilen bu ceza müşterilere Alışveriş Çeki olarak teslim edilmektedir.
Bu sebeple de Trendyol Satıcısı olarak sistemde yer alan firmaların operasyonel süreçlerini Min. Hata yapacak şekilde elden geçirmeleri, Stoklarının güncelliğini sağlamaları ve ürün gönderimindeki hata oranını sıfırlamaları gerekecektir.
Trendyol Satıcı Ceza Baremleri
Trendyol tarafından satıcılara uygulanan Ceza Baremlerinin ana başlıkları ve rakamsal olarak uygulanacak ceza oranları aşağıdaki gibidir.
Trendyol Ürün Tedarik Edememe – İptal İşlemi Ceza Baremleri
Tedarik edememe kaynaklı iptal durumunda, bir sipariş içerisindeki iptal edilen ürünlerin toplam net satış bedeli dikkate alınır. Kesilecek tedarik edememe ücreti aşağıdaki şekilde hesaplanır.
- İptal edilen ürün toplamı 0-49,99 TL arasında ise 10 TL
- İptal edilen ürün toplamı 50-499,99 TL arasında ise 25 TL
- İptal edilen ürün toplamı 500-999,99 TL arasında ise 50 TL
- İptal edilen ürün toplamı 1.000-1999,99 TL arasında ise 100 TL
- İptal edilen ürün toplamı 2.000-4999,99 TL arasında ise 200 TL
- İptal edilen ürün toplamı 5.000 TL ve üzeri ise 300 TL
Bir siparişin iki ya da daha fazla gönderi ile iletilmesi halinde yukarıdaki hesaplama her bir gönderi için ayrı ayrı yapılır. Tahsil edilen tutar müşteriye hediye çeki olarak yansıtılır.
Trendyol Yanlış Ürün Gönderimi Ceza Baremleri
Müşteriye sipariş ettiğinden farklı ürün gönderimi durumunda, yanlış gönderilen ürünlerin toplam net satış bedeli dikkate alınır. Yanlış ürünler için kesilecek ücret aşağıdaki şekilde hesaplanır.
- Yanlış ürün toplamı 0-49,99 TL arasında ise 10 TL
- Yanlış ürün toplamı 50-499,99 TL arasında ise 25 TL
- Yanlış ürün toplamı 500-999,99 TL arasında ise 50 TL
- Yanlış ürün toplamı 1.000-1999,99 TL arasında ise 100 TL
- Yanlış ürün toplamı 2.000-4999,99 TL arasında ise 200 TL
- Yanlış ürün toplamı 5.000 TL ve üzeri ise 300 TL
Bir siparişin iki ya da daha fazla gönderi ile iletilmesi halinde yukarıdaki hesaplama her bir gönderi için ayrı ayrı yapılır. Tahsil edilen tutar müşteriye hediye çeki olarak yansıtılır.
Trendyol Geciken Teslimat Ceza Baremleri
Ürünlerinizi taahhüt ettiğiniz termin süresi içinde kargoya teslim etmeniz gerekmektedir. Aksi halde, bir sipariş içerisindeki geciken ürünlerin toplam net satış bedeli dikkate alınarak, aşağıda belirtilen ücret tahsil edilir.
- Geciken ürün toplamı 0-49,99 TL arasında ise 10 TL
- Geciken ürün toplamı 50-499,99 TL arasında ise 25 TL
- Geciken ürün toplamı 500 TL ve üzeri ise 50 TL.
Bir siparişin iki ya da daha fazla gönderi ile iletilmesi halinde yukarıdaki hesaplama her bir gönderi için ayrı ayrı yapılır. Tahsil edilen tutar müşteriye hediye çeki olarak yansıtılır.
Trendyol Kusurlu / Eksik Teslimat Ceza Baremleri
Müşteriler tarafından iletilen sipariş taleplerinin tam ve eksiksiz olarak karşılanması gerekmektedir. Aksi halde, bir sipariş içerisindeki kusurlu/eksik ürünlerin toplam net satış bedeli dikkate alınarak, aşağıda belirtilen ücret tahsil edilir.
- Kusurlu/eksik ürün toplamı 0-199,99 TL arasında ise 10 TL
- Kusurlu/eksik ürün toplamı 200-499,99 TL arasında ise 25 TL
- Kusurlu/eksik ürün toplamı 500-999,99 TL arasında ise 50 TL
- Kusurlu/eksik ürün toplamı 1.000 TL ve üzeri ise 100 TL
Bir siparişin iki ya da daha fazla gönderi ile iletilmesi halinde yukarıdaki hesaplama her bir gönderi için ayrı ayrı yapılır. Tahsil edilen tutar müşteriye hediye çeki olarak yansıtılır.
Trendyol Cezalarına Nasıl İtiraz Edilir?
Öncelikli olarak Ürünün Kargoya Geç Verilmesi ve Sipariş İptali gibi süreçlerde ne yazık ki bir İtiraz Süreci yok.
Ürünü zamanında kargoya teslim etmiş olmanız, yoğunluk sebebiyle geç çıkması gibi durumları Trendyol ne yazık ki geçerli bir sebep olarak saymıyor.
Yine Entegrasyon kaynaklı oluşan stok hataları, depodaki sayımdan kaynaklı hatalı girilen stokları da Trendyol kabul etmediği için Sipariş İptali yapmanız durumunda cezai işlem direkt olarak yansıtılmaktadır.
Ürünün Hatalı Gönderilmesi – Kusurlu veya Eksik gitmesi gibi durumlarda ise genellikle Müşteri Haklıdır politikası uygulanır. Ancak ürünün paketleme süreçlerini Video Kayıt halinde tutmanız ve ürünün paketleme aşamasında Eksik Olmadığı, Kırık Olmadığı veya Yanlış Ürün Gönderilmediğini ispatlamanız durumunda iade talebi ya reddedilmekte veyahut Cezasız Onaylanmaktadır.
Bu sayede en azından doğacak olan Cezai Bedel sisteme işlemeyeceği için sadece İade Maliyetlerine katlanmak durumunda kalmış olacaksınız.
Ürünle alakalı yaşanan anlaşmazlık durumunda iddianızı ispatlamak için Sağlam – Eksiksiz ve Doğru olarak çıktığını ispatlayacak videolu bir kanıt sunamazsanız ceza yeme ihtimaliniz oldukça yüksektir.
Cezaların Sisteme Yansıması ve Satıcıya Etkileri
Trendyol tarafından kesilen işlem cezaları genellikle 1 – 2 ay sonunda sisteme yansımakta ve size Ceza Bedeli adıyla bir fatura kesilerek hak edişinizden tahsil edilmektedir.
Ayrıca ürünü göndermemek, geç göndermek, hatalı veya kusurlu ürün yollamak, yanlış ürün göndermek gibi durumlarda hem müşteri tarafından düşük puan verilmesi hem de sistem tarafından uygulanan düşük puan uygulaması sebebiyle satıcı puanınızda olumsuz olarak etkilenecektir.
Bu sebeple de satış süreçlerinde ve sonrasında müşterilere zamanında ve doğru ürünün gönderilmesi oldukça önemli bir durumdur.