Türkiye’nin önemli Teknoloji Marketleri arasında yer alan Teknosa, gelecek planları arasında olan Online Pazaryerine Dönüşüm sürecini resmi olarak açıkladı.
Firma tarafında KAP – Kamuoyu Aydınlatma Platformun üzerinden yapılan açıklama ile mağaza ve e-ticaret süreçlerine entegre bir şekilde Online Pazaryeri mantığında çalışılan bir düzene geçiş yapılacağının bilgisi verildi.
Bu kapsamda firmanın gerek online altyapısını gerekse de mağaza altyapısını elden geçirmesi ve kademeli olarak pazaryeri süreçlerine geçiş yapması bekleniyor. Bu geçişin ise 2023 – 2024 gibi gerçekleşmesi firmanın beklentileri arasında.
Teknosa tarafından açılacak olan Pazaryeri Yapısı ile birlikte eğer doğru adımlar ve uygun komisyon oranları ile bir çıkış yapılırsa özellikle Elektronik Ürün pazarındaki satışların ciddi bir kesimini alan Hepsiburada cephesinin satış grafiklerinde de bir düşüş olabilir.
Teknosa Tarafından Yapılan KAP Açıklaması
Teknosa’nın Kamu Aydınlatma Platformu (KAP)’a yaptığı açıklamanın detayı şu şekilde.
“Elektronik perakendeciliğinde müşterilerimizin karşısına daha güçlü ürün yelpazesiyle çıkmak, değişen müşteri ihtiyaçlarına en hızlı ve uygun şekilde cevap vermek ve hızlı büyüyen e-ticareti çoklu kanal stratejisinin odağına koyarak müşterilerimize en iyi değeri sunma arzumuz sonucu, Teknosa bünyesinde pazaryeri oluşturma konusunda yatırım yapılmasına karar verilmiştir. Bu doğrultuda; önümüzdeki üç yıllık dönem içerisinde ana stratejik önceliklerimizden biri olarak, Teknosa’nın güçlü perakendecilik kaslarını daha da ileriye taşıyacak şekilde pazaryeri yetkinliklerinin oluşturulması için çalışmalara başlanması Teknosa Yönetim Kurulu’nca 21.04.2021 tarihinde görüşülerek karara bağlanmıştır.
Üçüncü kişi satıcıların Teknosa müşterilerine teknosa.com üzerinden elektronik ürün satışı gerçekleştirmelerine imkan tanımak ve böylece Teknosa müşterilerinin ihtiyaçlarını en kapsamlı şekilde adreslemek üzere tasarlanan pazaryeri, Teknosa‘nın mağazacılık ve çevrimiçi kanallardaki mevcut güçlü yetkinliklerine de etkin bir şekilde entegre olacak ve sektörde pek çok ilki hayata geçiriyor olacaktır. Bu sayede başta müşterilerimiz için olmak üzere, tüm paydaşlarımız için çok daha güçlü bir değer yaratılması amaçlanmaktadır.”
KLİKSA Operasyonu Yok Edildi
e-Ticaret’in canlanmaya başladığı dönemlerde Mağazadaki Fiyatlar ve e-Ticaret Fiyatları arasında kalan Teknosa firması mağazalarını etkilememek adına KLİKSA isminde bir e-Ticaret sitesi açmış ve elektronik ürün satışını bu site üzerinden de sürdürmüştü.
Kliksa üzerinden farklı kampanya ve indirimler yapan Teknosa firması bu sayede Teknosa sitesi üzerinden mağazalarındaki satışı etkilemeyecek kampanyalara yönelmiş ve çift kanallı bir e-ticaret yapısına geçiş yapmıştı.
Ancak Kliksa 2016 yılında alınan bir karar ile kapatıldı ve Teknosa Operasyonu ile birleştirildi.
Teknosa firması o dönemlerde tıpkı Trendyol kanadında yaşanan dönüşüm gibi bir dönüşümün içerisine girse ve Kliksa operasyonunu Pazaryeri Mantığına dönüştürse idi muhtemelen günümüzde Hepsiburada ile birlikte Elektronik grubunda ciddi bir rekabet içinde olabileceklerdi.
Klasik Online Pazaryeri Mantığından Farklı İşleyebilir
Teknosa tarafından hayata geçirilecek olan yapıda 2 basamaklı bir sistemin kullanılması oldukça olası. Bu sistem nasıl olacak peki?
- basamakta sisteme birçok farklı satıcı dahil edilecek ve bu satıcıların Online olarak Teknosa.com üzerinden ürünlerini satmaları sağlanacaktır.
- basamakta ise kendi markası ile ürün satan ve iyi cirolara ulaşan satıcıların ürünleri Teknosa Mağazalarında da satışa sunularak aslında mağazalara da Tedarikçi Çalışması yapılmaya başlanacaktır.
Bu sayede Online Mağaza üzerinden talep gören ancak büyük markaların distribütörlüğünde getirilmeyen, yerel ve nispeten daha küçük markaların da Teknosa Mağazalarında kendilerine yer bulması sağlanabilir.
Firmalar Online Pazaryeri Mantığına Dönüşüyor
Ciddi anlamda büyük bir operasyon gücü ve yeteneğine sahip olmasına rağmen pazaryerlerindeki geleceği gören Hepsiburada kendi altyapısını kısa sürede Pazaryeri mantığına çevirmeyi başarmıştı.
Yine bir İndirim Sitesi olarak hayatına başlayan Trendyol firmaların kendi sitelerini açmaya başlaması ile daralan ve birçok rakibinin sonunu getiren süreçte doğru bir çıkış ile Online Pazaryeri sürecine geçiş yapmayı bilmişti. Şu aralar ise AliBaba Grubunun da rüzgârı ile Türkiye’deki bir numaralı Online Pazaryeri halini almış durumda.
Geçtiğimiz günlerde ise özellikle Ayakkabı Satışı ile ön plana çıkan FLO firmasının kademeli olarak Online Pazaryeri mantığına dönüştüğünü duyurmuştuk.
Mağaza satışlarının düşmesi ile satış gücünü kaybetmek istemeyen FLO markası bu sayede 3. parti satıcıları da bünyesine kadar yavaş yavaş bir pazaryeri mantığına dönüşmeye başladı.
Bakalım bu süreçte Teknosa nasıl bir sistem üzerinden ve ne zaman Online Pazaryeri Projesini kullanıma sunuyor olacak.