Related Dijital tarafından hazırlanan 2019 yılı Türkiye e-Ticaret İstatistikleri ile sizlerin karşısındayız.
Aşağıdaki istatistiklerin hangi veriler ve siteler üzerinden elde edildiği bilgisi verilmemiş olsa da içerdiği analizler ve sunduğu bilgiler ile e-Ticaret ile uğraşanlar için güzel veriler içeriyor.
Sizde aşağıdaki bilgiler üzerinden gerek 2019 yılının analizi inceleyebilir gerekse de artan ve azalan e-ticaret süreçlerini daha iyi görerek 2020 yılı için kendinize bir planlama yapabilirsiniz.
Sepet Tutarı Artarken Ürün Adedi Düştü
20108 yılında ortalama sipariş tutarı 218 TL iken bu rakam 2019 yılında 267 TL’ye yükselmiş durumda.
Aynı şekilde 2018 yılında sipariş başına 2.01 adet ürün düşerken 2019 yılında sipariş başına düşen ürün adedi 1.91 adede gerilemiş durumda.
Artan ürün fiyatlarından dolayı sepet ortalamaları yükselmiş olsa da sepet içindeki ürün adetlerinde ciddi bir azalma meydana gelmiş durumda.
Pazar Günleri En Fazla Alışveriş Yaptığımız Gün
2019 yılı verilerine bakıldığında Pazar, Pazartesi ve Perşembe günleri en fazla satışın yapıldığı günler olarak listede ilk 3 sırada.
Saatlik bazda baktığımızda ise 16:00, 00:00 ve 21:00 saatleri en fazla alışverişin yapıldığı saatler olarak göze çarpıyor.
Web sitelerinde 2019 yılında ortalama 4.53 dakika geçiren kullanıcıların yine ortalama 4.24 sayfaya bakmışlar. Eğer sitede geçirilen süreler ve bakılan sayfa sayıları sizde daha yüksek ise Türkiye Ortalamasının üstündesiniz. Tebrikler.
Cihaz bazlı bakıldığında ise 2018 yılında Mobil cihazlardan yapılan alışverişler %65 iken bu rakam 2019 yılında %75 oranına çıkmış durumda.
Masaüstü cihazlardan yapılan alışveriş oranı ise %34 seviyelerinden %23 seviyelerine gerilemiş. Tablet PC kullanım oranlarının artması ile %1 olan alışveriş oranı da %2 seviyesine çıkmış durumda.
Kampanya ve Pazarlama Bildirimleri Arttı
2019 yılı ile 2018 yılı arasında bir kıyaslama yapıldığında firmalar tarafından yapılan kampanya sayılarında %17 oranında artış yaşanmış durumda. 2018 yılında 449,419 kampanya yapılırken 2019 yılında bu rakam 529,765’e yükselmiş durumda.
Müşterilere gönderilen e-Mail sayıları ise %29 oranında artış göstermiş. Satışların azalmasından dolayı firmalar 2018 yılında 8 milyara yakın bir e-mail gönderimi yaparken 2019 yılında bu rakam 10 milyar seviyelerine tırmanmış durumda.
Mobil kullanımın artması elbette ki mobil bildirimlerin artmasına sebep olmuş. 2018 yılında 1,5 milyar mobil bildirim gönderilirken bu rakam 2019 yılında 3 milyara çıkmış ve %100’lük bir artış göstermiş durumda.
Aynı şekilde web bildirimlerinde de ciddi bir artış yaşanmış durumda. 2018 yılında 110 milyon web bildirimi atılırken bu rakam 2019 yılında %200 artış ile 340 milyon seviyesine ulaşmış durumda.
SMS gönderimleri ise sabit kalmış durumda. Özellikle cezai işlem uygulanması tehlikesi sebebiyle 2018 yılında 150 milyon olan gönderim sayısı 2019 yılında da 150 milyon seviyesinde kalmış.
e-Posta Pazarlama Yeniden Trend Oldu
2018 yılında e-posta pazarlama sistemi ile gönderilen maillerin %12,80’lik kısmı okunurken bu rakam 2019 yılında %14.10 seviyesine çıkmış durumda. Aynı şekilde e-postalara tıklanma oranları da %0,92 seviyesinden %1,26 seviyesine tırmanmış.
Ortalama bazda abonelikten çıkan kullanıcı sayısı 2018 yılında %0,16 seviyesinde iken 2019 yılında %0,14 seviyesine gerilemiş durumda.
Bir anlamda e-Posta pazarlaması süreçlerinde artık firmaların daha doğru kurgular ile mail attığını görebiliyoruz bu rakamlar ile.
e-Postaların en fazla okunduğu günler Pazartesi, Perşembe ve Cuma günleri olurken en fazla okundukları saatler 11:00 – 12:00, 12:00 – 13:00 ve 14:00-15:00 aralıkları olmuş. Yani öğlen saatlerinde atılan e-maillerin okunma oranı çok daha iyi seviyelerde.
En fazla e-posta okuma oranı %50 ile Hotmail kullanıcılarında iken bu oran %39 ile Gmail, %4 ile Yahoo kullanıcılarında. Kalan %7 ise farklı altyapıları kullanan kullanıcılar.
Mobil kullanımın artması ile maillerin %62 lik kısmı IOS %32’lik kısmı da Android üzerinden okunmuş. Kalan %2 ise diğer işletim sistemleri üzerinden.