1. Haberler
  2. Amazon Türkiye
  3. Pazaryerleri Mağaza Puanı / Satıcı Puanına Etki Eden Unsurlar ve Puan Yükseltme

Pazaryerleri Mağaza Puanı / Satıcı Puanına Etki Eden Unsurlar ve Puan Yükseltme

Pazarlama ve e-Ticaret
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Pazaryerleri Mağaza Puanı / Satıcı Puanına Etki Eden Unsurlar ve Puan Yükseltme

Pazaryeri Siteleri tarafından kullanılan Satıcı Puanı yada Mağaza Puanı Sistemi nedir? Bu puanı yükseltmek için neler yapmak gereklidir ve bu puanlar ne işe yarar gibi soruların cevaplarını bu yazımızda anlatmaya çalıştık.

Pazaryeri siteleri tarafından kullanılan Satıcı yada Mağaza puanlama sistemi platformun kendi içerisinde belirlediği bir ya da birden fazla etkenin bir araya gelmesi ile ortaya çıkan ve genellikle 10’lu sistem üzerinden ilerleyen bir sistemdir.

Örneğin N11 puanlama sisteminde Müşterilerin Ürün Yorumlarını baz alarak süreci ilerletirken Trendyol ve Hepsiburada daha fazla dataya bakarak satıcılarına puan vermektedir.

BuyBux adı verilen sistemi kullanan Pazaryerlerinde özellikle Mağaza Puanı mağazaların satış sıralamasına etki eden bir unsurdur. Bu sebeple de BuyBux sisteminde aynı fiyata ürün koyan 10 satıcıdan puanı en yüksek olan satıcı ilk sırada kendisine yer bularak satıştan büyük payı kapmaktadır.

[ilgiliMakale icerik_id=”2098″]

 

e-Ticaret ve e-İhracat

 

Pazaryeri Satıcı Puanına / Mağaza Puanına Etki Eden Unsurlar

Bu unsurların her satış kanalında ilgili puana farklı oranlarda etki ettiğini en baştan belirtelim. O sebeple de hangi platformda satış yapacaksanız o platformun puan noktasındaki önceliklerine hâkim olmanız önemlidir.

 

Ürünü Kargoya Teslim Etme Süresi

Bu süre aslında tüm pazaryerleri için önemli bir etkendir. Çünkü ürünün satıcıdan hızlı çıkması demek İade ve İptal oranlarının azalması, müşterinin ürüne hızlı sahip olarak mutlu olması ve ilgili pazaryerini daha fazla tercih etmesi anlamına gelmektedir.

Bu sebeple de stok sorunu yaşayabileceğiniz veyahut erişimde sıkıntı yaşayabileceğiniz ürünleri satmanız pazaryeri puanınıza olumsuz etki edecektir.

Hızlı bir şekilde kargolama yapabilecek şekilde stoklu çalışmanız veya hızlı kargolama yapabilecek bir tedarikçi ile çalışmanız Mağaza Puanınız için oldukça önemlidir.

 

Ürünün Kargo Teslim Süresi

Bu süreç bazı pazaryerleri tarafından puana etki eden bir süreç olarak ele alınmaktadır.

Aslında burada sizin yapabileceğiniz tek şey hızlı dağıtım yapan bir kargo firması ile çalışmak olabilir. Ancak bu süreçte bile ne yazık ki bu sürelere müdahale edebilmeniz pek mümkün değildir.

Daha uygun bir ücretle kargo çıkayım dediğiniz zaman ise genelde dağıtım süreleri uzamakta ve dolayısıyla bu tarafta bir Puan Sorunu yaşayabilmektesiniz.

[ilgiliMakale icerik_id=”2723″]

 

Online Ticaret

Ürün İade – İptal Oranları ve Onay Süreçleri

Ürün daha kargolanmadan müşteri tarafından iptal edildiğinde pek sorun olmayacaktır ancak müşteriye ulaşan bir ürünün İade – İptal sürecine girmesi puanınıza olumsuz etki yapacaktır.

Artı olarak size iade veya iptal işlemi için gönderilen veya değişim talebiyle size çıkılan ürünün yeniden çıkışını veya İptal – İade işlemini yapma sürenizde puanınıza etki eden bir unsurdur.

Ürünü iade göndermiş, parası hemen yatmasın birkaç gün sürünsün diye düşüp geç onaylama yaparsanız sizin mağaza puanınız daha fazla olumsuz etki görebilir bu süreçten.

 

Doğru Paketleme – Hediye Ürün Gönderimi

Ürünleri iyi bir şekilde paketlerseniz genelde paketleme kaynaklı olarak gelen Olumsuz Yorumların da önüne geçmiş olabilirsiniz. Bir ürünü kargoya verirken ilgili kargo firmasının o paketle halı saha maçı yapabileceğini düşünerek paketleme işlemini yapmanız en kesin çözüm olacaktır.

Ayrıca paketlerin içine koyacağınız 25 – 30 kuruşluk bir hediye bile olası bir kargo gecikmesi veya paket sorununda müşterinin bu hediye odaklanmasını sağlayacak ve olumsuz olması muhtemel yorumları olumluya çevirecektir.

Bu durumda Mağaza Puanınıza direkt olarak etki edecek bir unsurdur.

 

Ürün İptal – Tedarik Edememe Sorunu

Bir ürünü satışa koydunuz ve daha sonra stok olmamasına rağmen satıştan kaldırmadınız ve o ürün satıldı.

Bu gibi durumlarda ilgili siparişi iptal etmeniz hem Mağaza Puanınızı etkileyecek hem de Cezaların** uygulanmasına sebep olabilecektir.

Bu sebeple de stok takibini iyi yapmanız, elinizde olmayan bir ürünün satılması durumunda ise ürünü belki daha pahalıya temin edip ilgili müşteriye o ürünü göndermeniz yapabileceğiniz en kesin çözüm olacaktır.

Düşen mağaza puanından ve yansıyan mali cezalardansa o satıştan para kazanmamak çok daha makul bir seçenek olabilir.

 

** Bazı pazaryerleri Sipariş İptalleri ve Zamanında Göndermem gibi durumlarda ilgili müşteriye Hediye Çeki vermekte ve bu çekin bedeli sizin alacağınız ödemelerden kesmektedir.

[ilgiliMakale icerik_id=”2913″]

 

Pazarlama ve e-Ticaret

 

Pazaryerlerindeki Mağaza Puanı Gerçekten Önemli mi?

Bu sorunun cevabı aslında müşteri gözünde bazen evet bazen hayır olacaktır. Ancak sistemsel olarak daha fazla satışa ulaşabilmeniz, daha fazla ön plana çıkmanız ve daha fazla ürünlerinizin görünür olabilmesi adına Mağaza Puanını yüksek tutmanız gerekmektedir.

Örneğin BuyBux Sistemi uygulanan pazaryeri sitelerinde genelde müşteriler ürünü hangi mağazadan aldıklarına bakmazlar. Bu sebeple de 10 ya da 8 puana sahip olmanız müşteri göründe bir anlam ifade etmez.

Ancak pazaryeri sistemi eğer o ürünü satan satıcılar arasında daha yüksek puanlı bir satıcı varsa bu durumda o satıcıyı ön plana çıkarabilir. Bu durumda da zaten satış yapamayacağınız için Mağaza Puanı yükseltmek için kampanyalar vs. yapmak durumunda kalabilirsiniz.

Bu sebeple ilk günden itibaren mağaza puanını yüksek tutmaya çalışmak hem mağazanızın ilgili pazaryerindeki değeri hem de daha fazla satış yapabilmeniz adına oldukça önemli bir yaklaşım olacaktır.

[ilgiliMakale icerik_id=”2921″]

 

Pazarlama ve e-Ticaret

 

Mağaza Puanımı Kendim Hesaplayabilir miyim?

Genelde pazaryerleri puana etki eden unsurları satıcıları ile paylaşmaz. Paylaşsa sahi yüzde kaç oranında etki ettiklerini konusunu pek duyurmazlar.

O sebeple de sizin ilgili Mağaza Puanını hesaplamanız pek mümkün değildir.

 

Mağaza Puanı Nasıl Düşer?

Mağaza Puanını düşürmek isteyenler için yapılması oldukça kolay birkaç madde sıralayalım isterseniz.

  • Satışınızı zamanından göndermezseniz,
  • Satışınızı iptal ederseniz,
  • Uzun sürede teslimat yapan bir kargo firması ile çalışırsanız,
  • Yeterli ürün açıklaması – fotoğraf ve video ile ürünü satışa açmazsanız,
  • İadelere, Değişimlere ve İptallere geç dönüş yapar ya da hiç dönmezseniz,
  • Müşteri yorumlarını görmezden gelirseniz,
  • Satışı yapılan üründen farklı bir ürün gönderirseniz,

 

Kısa süre içerisinde Satıcı Puanınız ya da Mağaza Puanınız düşüşe geçecek ve belli bir seviyesine sonra ilgili pazaryeri tarafından mağazanız kapatılacaktır.

[ilgiliMakale icerik_id=”2688″]

 

e-Ticaret - Online Pazarlama

 

Mağaza Puanım ve Satıcı Puanım Çok Fazla Düşerse Ne Olur?

Eğer Mağaza Puanı ya da Satıcı Puanını belli bir seviyenin altına düşürürseniz ilgili platform satış yasağı koyabilir ya da komple mağazanızı platform üzerinden kaldırabilir.

Tabi ki bu süreç nadiren yaşanan bir süreç olsa da satış yaptığınız ürün kategorisinde çok fazla satıcı varsa ve puanları üst seviyede ise sizin düşük puanlı mağazanız ilgili pazaryeri için pek de fazla önem arz etmeyeceği için kolaylıkla kapatılabilir.

 

Parayla Mağaza Puanı Yükseltilebilir mi?

Pazaryerleri bu tarz para ile puan yükseltme süreçlerine girmeyecektir ancak bazı satıcıların bu şekilde dolaylı bir şekilde puanlarını yükselttikleri bilinen bir gerçek.

Örneğin 100 TL’den satılan bir ürünü günün az alışveriş yapılan saatlerinde 50 TL’den satışa koyan ve bu ürünü eşe dosta satın aldıran, ertesi gün ilgili ürün yerine boş kargo çıkan ve daha sonrada satın alan kişilerden kendi hesabına yüksek puan verdiren satıcıların var olduğu bilinen bir gerçek.

Ancak uzun vadede her gelen olumsuz yorum ve puan için bu şekilde bir işlem yapmak Komisyon + Kargo Maliyetlerini de göz önüne alırsak anlamsız ve ciddi maliyetli bir süreç olacaktır.

Bu işlemlere ayırdığınız zamanı Hızlı Kargo – Detaylı Açıklama – Doğru Paketleme gibi süreçlere ayırarak çok daha başarılı Mağaza ve Satıcı Puanlarına ulaşabilirsiniz.

autocad lt lisans

0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim
Pazaryerleri Mağaza Puanı / Satıcı Puanına Etki Eden Unsurlar ve Puan Yükseltme
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

3 Yorum

  1. 13 Haziran 2021, 14:14

    […] Trendyol ve EXXEN arasında yapılan işbirliği ile Trendyol Cüzdanım üzerinden 100 TL ve üstü alışveriş yapan Trendyol Üyelerine 1 Aylık EXXEN Üyeliği Hediye edilecek. […]

    Cevapla
  2. 13 Haziran 2021, 20:58

    […] sebeple de Trendyol – HepsiBurada – N11 – GittiGidiyor gibi firmaların sitelerinde bulunan Anlaşmalı Kargo […]

    Cevapla
  3. 17 Haziran 2021, 23:18

    […] yoktur. Ürünü üreten firma direkt olarak son kullanıcıya ürünü satar. Bu sistemlerde pazaryeri mantığı, aracı veya toptancı olmadığı için fiyatların da daha makul seviyede olması […]

    Cevapla
Giriş Yap

TicaretEhli ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!