Koronavirüs salgını sebebiyle başlayan #EvdeKal süreci ve sonrasındaki Sokağa Çıkma Yasağı online siteler üzerinden yapılan süpermarket alışverişlerini %61 oranında arttırdı.
iPara tarafından kendi ödeme altyapısını kullanan firmalar özelinde yapılan analizlere göre Online Marketler üzerinden yapılan Süpermarket Alışverişleri 1 ay içerisinde %61 oranında artış gösterdi.
Gıda sektörü dışında kalan sektörlerde ise bu 1 aylık süreç içerisinde %10 oranında bir daralma yaşlanırken e-Ticaret sektörü genelinde de geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %10.3 oranında bir büyüme gözlemlendi.
Satışlarını Arttıran Ürünlerin Başında Hijyen Ürünleri Geliyor
Paylaşılan iPara verilerine göre önceki aya göre online alışveriş verileri yüzde 10 oranında artış gösterdi.
Online alışverişte iPara altyapısını kullanan markaların satış rakamlarına göre belirlenen listenin ilk sırasında sektörel bazda hijyen ve temizlik malzemeleri sektörü yer alırken, gıda sektöründeki online alışveriş yüzde 61 artış gösterdi.
Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre ise iPara toplam tahsilatları yüzde 86 oranında artış gösterdi.
[ilgiliMakale icerik_id=”30″]
Genel e-Ticaret Oranlarında %40 Artış Bekleniyor
Koronavirüs salgınının online alışverişe etkisini değerlendiren iPara Genel Müdürü Tarık Onat, “Koronavirüs salgını tüm dünyada ve ülkemizde etkisini göstermeye devam ediyor. Ülkemizde ilk virüs vakasının tespit edildiği 10 Mart’tan bu yana iPara çözümleriyle gerçekleşen alışveriş verileri bir ayda toplam yüzde 10 oranında artış gösterdi. Gıda sektöründeki satışlar yüzde 61 arttı. Virüs tehdidi ortadan kalkana kadar önümüzdeki dönemde turizm, seyahat, restaurant ve eğlence yerleri harici sektörlerde online alışveriş verilerinde yüzde 40 bandında artış olmasını bekliyoruz” dedi.