Flo e-Ticaret Altyapısına Pazaryeri – MarketPlace Sistemini Entegre Ediyor
Ayakkabı ve Ayakkabı Aksesuarları satışı ile pazara giriş yapan FLO, pandemi sonrasında e-Ticaret sitesinde bazı değişiklikler yaparak Pazaryeri / MarketPlace yapısına geçiş yapmaya başlamış durumda.
Hali hazırda bir Trendyol, N11 veya Hepsiburada gibi yüzlerce satıcının yer aldığı ve sistemin bu satıcılar üzerinden döndüğü tam bir pazaryeri mantığına geçiş yapılmamış olsa da site içinde bazı mağazalar için satış sayfaları oluşturulmaya başlanmış durumda.
İlk etapta sınırlı sayıda satıcı veya tedarikçi ile yola çıkan FLO, muhtemelen süreci yavaş yavaş kurgulayarak, Trendyol firmasının yumuşak geçişi gibi bir geçiş planlamış gibi görünüyor. Zaman içerisinde gerek altyapının gerekse de arka plandaki operasyonel süreçlerin hazır hale gelmesi ile Flo markasını da bir Pazaryeri Sitesi olarak görebileceğiz.
[ilgiliMakale icerik_id=”2967″]
Pazaryeri Yapısına İlgi Giderek Artıyor
Gittigidiyor ve Sahibinden ile Türkiye pazarında yer edinmeye başlayan arkasından ise N11, Trendyol ve Hepsiburada tarafından genel anlamda tüketicilerin tercih ettiği bir yapı haline gelen Pazaryeri mantığı altyapı firmalarının da hazır paketler sunması ve farklı oyuncuların da bu alanda atağa geçmesi ile yaygınlaşmaya başlamış durumda.
FLO markasının da bu alanda adımlar atmaya başlamış olması sektördeki güçlü oyuncu sayısını arttıracağı için rekabarti de yükseltecektir. Geçtiğimiz süreçte Amazon Türkiye’nin açılması, Çiçeksepeti firmasının da Pazaryeri mantığına dönüş yapması ile pazardaki güçlü oyuncu sayısı artmış bu dsa Kampanya, Hizmet ve Fiyat Avantajlarının ön plana çıkmasını sağlamıştı.
[ilgiliMakale icerik_id=”2978″]
Henüz Satıcı Puanlaması Sistemi Aktif Değil
FLO geçiş sürecinde başta da belirttiğimiz gibi sınırlı sayıda tedarikçi ile çalışacak gibi görünüyor. Bu kapsamda henüz ürün satış sayfalarında Satıcı Puanı gibi bilgilere yer vermemiş olsada ürün satış sayfasında Satıcı Mağazası Linki kendisine yer bulmuş durumda.
Örnek birkaç satıcı sayfasını şu şekilde listeleyebiliriz.
- https://www.flo.com.tr/urun/magaza/mavi-kozmetik
- https://www.flo.com.tr/urun/magaza/ecanta
Özellikle FLO mağazalarında bulunmayan ancak FLO tarafından satıldığında da müşterilerimn ilgi gösterip satın alabileceği şuan halihazırda satışı yapılan ürünlere yakın ürün grupları üzerinden Mağaza alımı yapılmış gibi görünüyor.
Mavi Kozmetik ve e-Çanta gibi mağazaların sayısı yakın dönemde muhtemelen artmaya başlayacak ve özellikle GİYİM, AKSESUAR ve AYAKKABI gibi sektörlerde yer alan firmaları FLO bünyesinde satış yaparken görebiliyor olacağız.