1. Haberler
  2. e-Ticaret
  3. Müşteri Hedefleme ve Müşteri İlişkileri Yönetimi

Müşteri Hedefleme ve Müşteri İlişkileri Yönetimi

Müşteri Hedefleme ve Müşteri İlişkileri Yönetimi
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Bireyler ihtiyacı olan ürün ya da hizmetleri e- ticaret ortamında en güvenli ve farklı seçeneklerde olanları görerek satın almak isteyebilmektedir. Günümüz şirketlerinin başarıyı elde etmesi için müşteri ilişkileri yönetimi, satış hedeflerinin gerçekleştirilmesine yardımcı olan stratejik bir çözümdür. Hem kurumsal büyümeyi hem de müşteri memnuniyetini ön planda tutan bu yaklaşım, e-ticaret için çoklu kanallar yardımıyla potansiyel alıcı ve sadık müşteri kitlesini genişletmesini sağlamaktadır.

Bu sayede müşteri memnuniyeti odaklı verilen hizmetler doğrultusunda e-ticaret sitesi marka haline gelmektedir. Bu sitelerin kaliteli, müşteri odaklı olacak şekilde tasarlanması yapılan kullanıcı ziyaretlerini, alışveriş oranlarının artmasına yardımcı olur.

Bunun için  e-ticarette müşteri hedefleme konusunda iyileşmek isteyen markalar daha iyi hizmet vermek için sürekli aktif olur. Sürekli kullanıcılar aynı web sitesinden alışveriş yaparak en güvenli, hızlı şekilde ihtiyaçlarını alabilir.

Müşteri Hedefleme ve Mutlu Müşteri İlişkisi

E-ticaret siteleri kullanımı, tasarımı, ürün yelpazesi, müşteri ilişkileri konularında güncel olması bireylerin siteyi tercih etme nedenlerindendir. Özellikle aranılan ürünler ile ilgili çok fazla seçenek sunulması, bunların kolay şekilde filtrelenmesi aynı e-ticaret sitelerinin kullanılmasına yardımcı olur.

Bunun dışında yapılan alışverişlerle, ürün ya da hizmet hakkında ya da iade, iptal süreci ile ilgili müşteriler e-ticaret sitesinde bulunan müşteri temsilcisine bağlanmak isteyebilmektedir. Böylece e-ticaret sitesi iletişim bölümlerinde mesaj bölümleri açılır ya da müşteri temsilcisi hattına bağlanarak görevliler sorunları hızlı şekilde çözmeye çalışır. Bu sayede müşteri ilişkileri yönetimi ile satış oranlarının yükselmesi sağlanır. Satışların artması ile birlikte e-ticaret siteleri kendilerini geliştirme, yazılım donanım ve güvenlik açısından daha iyi destek alma, ürün yelpazesini geliştirme fırsatları elde eder.

 

Müşteri Hedefleme ve Müşteri İlişkileri Yönetimi

E-ticaret siteleri üzerinden yapılan alışverişler ile zaman kazanılabilir ve fiyat, ürün araştırması daha kolay şekilde yapılabilir. Bunun dışında çözüm odaklı çalışan, e-ticaret güvenlik politikalarına dikkat eden, bilgilerin paylaşılmaması, ürün fiyat seçeneklerinin çok olması halinde bireyler alışverişlerini sürekli aynı e-ticaret sitesi üzerinden yapar. Ürün ile ilgili herhangi bir konuda problem olduğunda müşteri temsilcisi ile irtibat kurulur.

Güvenlik ve e-ticaret sitelerinin kendilerini geliştirmesi müşteri hedefleme stratejisine bağlıdır. Bu strateji tüketicilerin alışkanlıkları, tercihleri, site üzerinde favori olan ve alınan ürün çeşitliliklere benzer stokların getirilmesi ile geliştirilebilir. Müşterilerin tercih ettiği ürünlerin ulaşılabilir uygun fiyatlarla olması satış oranlarının artmasına yardımcı olur.

E-Ticaret ile Müşteri Hedefleme ve Müşteri İlişkileri Yönetimi

E-ticaret sitelerini marka haline getirmek ve müşterilerin sık alışveriş yaptığı platformlara dönüştürmek markalaşma konusunda oldukça etkilidir. Özellikle bireyler sevdikleri ürünleri tercih ederek ve ihtiyaç duydukları ürünleri satın alma eğilimine sahiptir. Moda olan ve sosyal medya akımlarından etkilenen bireyler alışverişlerini buna bağlı olarak yapar. Bu trendlerin takip edilmesi, müşterilerin alışkanlıkları, satın aldıkları ürünlerin incelenmesi ve bu ürünlerin sayısı, seçeneklerinin çoğalması e-ticaret sitelerinin aktif olarak kullanılmasına yardımcı olur. Müşteri ilişkileri yönetimi ile sağlıklı ve memnuniyet odaklı olacak şekilde ilerlemesi için e-ticaret siteleri müşteri hedefleme konusunda kendilerini geliştirir. Her problemde ve müşteri ilişkisinde tecrübe edinerek daha iyi hizmet vermeye odaklanılır.

Müşteri İlişkileri Yönetimi Nasıl Olmalı?

Müşteri ilişkilerinin sağlıklı olması ve tüketici potansiyelinin artırılması için ulaşılabilir fiyatlarda ürün ve hizmet potansiyelinin bulunması gerekir. Özellikle e-ticaret siteleri uygun fiyata kullanılabilir, estetik, ihtiyacı karşılamaya yönelik geniş ürün skalasının bulunması müşterileri satın almaya yönlendirir. Bunun yanı sıra müşteri ilişkileri yönetimi ile herhangi bir problem hızlı şekilde çözülür. Ürünler hakkında detaylı açıklamaların olması, iptal ve iade süreçleri ile ilgili konuların e-ticaret siteleri üzerinde detaylı olarak bulunması gerekir.

0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim
Müşteri Hedefleme ve Müşteri İlişkileri Yönetimi
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

TicaretEhli ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!