Google, e-ticaret yapanlara kolaylık sağlaması ve yol göstermesi adına Google Merchant Center paneline Best Sellers – En Çok Satanlar özelliğini ekledi.
Henüz Türkiye’de aktif olmayan bu özellik şu aşamada ABD, İngiltere, Almanya ve Fransa gibi ülkelerde bulunan Google Merchant Center kullanıcılarının kullanımına sunulmuş durumda.
Bu yeni özellik aktif bir şekilde kullanıldığında sektörünüzde ön plana çıkan marka ve ürünleri size listeleyen ve bu liste üzerinden de fiyat karşılaştırması yapmanıza im kan sağlayan bir özellik olarak karşımıza çıkıyor.
Best Sellers – En Çok Satanlar özelliği doğru kullanıldığında satış süreçlerinde size rehberlik edebilecek bir yapıda.
Google Best Sellers – Google En Çok Satanlar Özelliğinin Amacı Ne?
Google Merchant Center paneline eklenen Best Sellers – En Çok Satanlar özelliği temelde kullanıcılarına 2 konuda yardımcı olmayı amaçlıyor.
- Gerekli filtrelemeleri doğru bir şekilde yaptığınızda hangi markanın hangi ürünü daha çok talep görüyor bunun listeli olarak size sıralamasını yapar.
- Bu liste üzerinden en çok satış yapan 5 e-Ticaret sitesinde yer alan, kargo maliyetleri hariç fiyatlar üzerinden size fiyat karşılaştırması yapar.
Best Sellers – En Çok Satanlar özelliği üzerinden elde edebileceğiniz Satış Grafikleri üzerinden hangi ürün, hangi ülkede ne kadar talep görüyor artık bunu rahatlıkla görebileceksiniz.
Bunun yanında talep gören ürünlerin nasıl bir fiyat politikası ile satıldığını da bu listeden takip edebileceksiniz.
Bu sayede bölgesel olarak talep gören ürünleri üretmek, satışa sunmak veya bu ürünler üzerinde özelleştirmeler yaparak satışlarınızı arttırmak gibi bir avantaja sahip olurken rakip fiyat analizlerini de doğru bir şekilde yapabiliyor olacaksınız.
Google Best Sellers – En Çok Satanlar Özelliği Nasıl Çalışıyor?
Yapılan açıklamaya göre sistem Son 7 Gün içerisinde, hedef ülkede yayınlanan reklamlar baz alınarak hazırlanan, sizin de girişini yapmış olduğunuz filtrelere göre daraltılan ürünleri listeleyecek.
Bu işlem sonrasında size sunulacak olan rapor içerisinde aşağıdaki detaylar size sunuluyor olacak.
- Sıralama: Kullanıcı tıklamalarına ve diğer parametreler dikkate alınarak Alışveriş Reklamlarında yer alan ürünlerin popüleritesi. En popüler ürün 1. Sırada yer alırken listede toplamda 100 ürün yer alacak.
- Resim: En popüler ürünlerin sıralamasına göre listelenmiş bir halde ilgili ürünün satışında kullanılan Ana Resim.
- Marka: Ürünün üreticisi olarak belirtilen marka.
- Başlık: Satıcı tarafından sitesinde kullanılan ve Alışveriş Reklamları üzerinden Google üzerinde yayınlanan başlık metni.
- Ürün Açıklaması: Alışveriş reklamlarındaki satıcılar tarafından hazırlanan ürün açıklaması.
- Ürün Kategorisi: Google tarafından hazırlanan ve Alışveriş Reklamlarında kullanılan ilgili ürünlerin kategorileri.
- Karşılaştırma Fiyatları: Nakliye fiyatları dahil olmadan, ilgili sitelerde uygulanan direkt satış fiyatlarından 5 tanesi listede Karşılaştırmalı Fiyat olarak yer alır.
e-Ticaret Yapanlar İçin Önemli Bir Data
Daha doğru ürünler üzerinden daha doğru fiyatlar ile daha iyi satışlar elde etmek isteyen e-Ticaret Siteleri için Google best Seller – En Çok Satanlar özelliği oldukça önemli veriler sunuyor olacak.
Hangi markanın hangi ürünleri, hangi bölgelerde, hangi fiyat aralıklarında daha iyi satıyor sorusuna cevap veren bir listeye sahip olmak ilerleyen süreçte hangi sektörlerde daha fazla reklam yapmak ve hangi sektörlerde stoklu olarak çalışmak sorularının da yanıtını size verecektir.
Google Merchant Center üzerinden kullanıma açılan Best Sellers – En Çok Satanlar özelliği henüz ne zaman Türkiye’de kullanıma sunulur belli değil.
Ancak ABD, İngiltere, Almanya ve Fransa gibi ülkelerde göreceği ilgi sonrasında muhtemelen 2020 yılı içerisinde bu özellik ülkemizde de aktif olacaktır.