21 yıl önce kurulan ve ülkemizdeki İlk Online Pazaryeri unvanına sahip olan GittiGidiyor kapanıyor. Şirketin şuan ki sahibi eBay tarafından yapılan açıklamaya göre 18 Temmuz 2022 tarihinden itibaren GittiGidiyor satışa kapanmış olacak.
Bilindiği üzere 2001 yılında kurulan GittiGidiyor’un 2011 yılında %93’lük kısmını eBay’a satılmış, firma 2016 yılında ise kalan %7’lik hisseyi de satın almış ve firmanın tamamının sahibi olmuştu.

GittiGidiyor Kapanıyor – eBay Açıkladı
GittiGidiyor olarak 21 yıl önce ülkemizi online pazar yeri formatıyla tanıştırdık ve e-ticaretin gelişimine öncülük ettik. İş ortaklarımızla birlikte büyüyüp milyonlarca kişiye internetten güvenli alışveriş hizmeti sağladık. Sektördeki köklü geçmişimizin son 11 yılını küresel e-ticaret liderlerinden eBay’in çatısı altında geçirdik.
Ve bugün veda zamanı…
eBay’in Türkiye’de süregelen rekabet dinamikleri doğrultusunda aldığı kararla, GittiGidiyor olarak faaliyetlerimizi durdurarak platformumuzu kapatacağımızı üzülerek bildiriyoruz.
Bu zor kararın tüm süreçlerinde önceliğimiz her zaman çalışma arkadaşlarımız, satıcılarımız ve alıcılarımız için güvenilir bir süreç yönetimi gerçekleştirmek olacak.
18 Temmuz 2022 tarihine kadar alışverişe açık olacak platformumuz, bugünden (20 Haziran 2022) itibaren yeni ürün listelemeye kapatıldı. Site üzerindeki “Hesabım” bölümü, tüm alıcı ve satıcılarımızın tamamlanmamış işlemleri için 5 Eylül 2022 tarihine kadar açık kalacak. Müşteri hizmetlerimiz ise 30 Eylül 2022 tarihine kadar kullanıcılarımıza destek vermeye devam edecek.
Bu yolculukta bizimle olan tüm paydaşlarımıza, alıcı ve satıcılarımıza bağlılıkları ve GittiGidiyor’a olan katkıları için teşekkür ederiz. (Bknz: Bilgilendirme)
Yeni Ürün Listelemeye Kapandı – Müşteri Hizmetleri Devam Edecek
GittiGidiyor tarafından sitesinde yayınlanan birkaç soru cevabı sizler için buraya alalım istedik.
Bugün itibari ile satıcıya nasıl ulaşacağım?
Satın aldığınız ürün/ürünlerle ilgili 5 Eylül 2022 tarihine kadar satıcınızla ?hesabım? bölümü üzerinden iletişime geçebilirsiniz.
Her türlü soru ve talepleriniz için 30 Eylül 2022 tarihine kadar müşteri hizmetleri bölümümüz hizmet vermeye devam edecektir.
Müşteri hizmetleriyle hangi kanallardan ve hangi tarihe kadar iletişim kurabileceğim?
Her türlü soru ve talepleriniz için 30 Eylül 2022 tarihine kadar müşteri hizmetleri bölümümüz hizmet vermeye devam edecektir.
Satıcı ürünümü göndermezse ne olacak?
Satıcı satın aldığınız ürünü göndermezse iptal hakkınızı kullanabilirsiniz. Satış sonrası süreçlerle ilgili tüm soru ve talepleriniz için satıcı ile 5 Eylül 2022 tarihine kadar platformumuz üzerinden iletişime geçebilirsiniz. 5 Eylül 2022 tarihine kadar tamamlanmamış işlemleriniz için 30 Eylül 2022 tarihine kadar müşteri hizmetleri bölümümüz hizmet vermeye devam edecektir.
Aldığım ürünün iadesini nasıl yaparım?
İptal ve iade işlemlerinizi, 5 Eylül 2022 tarihine kadar ?hesabım? bölümü üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Tüm soru ve talepleriniz için 30 Eylül 2022 tarihine kadar müşteri hizmetleri bölümümüz hizmet vermeye devam edecektir.
Satın aldığınız ürün veya ürünlerle ilgili müşteri hizmetlerine ulaşabilir, ürün sayfasında yer alan “Satıcıya Soru Sor” üzerinden satıcıyla iletişime geçebilirsiniz. Diğer tüm soru ve talepleriniz için 30 Eylül 2022 tarihine kadar müşteri hizmetleri bölümümüz hizmet vermeye devam edecektir.
Garanti kapsamındaki ürünlerle ilgili ürünün satıcısı ile irtibata geçebilirsiniz. Hesabım bölümü üzerinden 5 Eylül 2022?ye kadar satıcınıza ulaşabilir, diğer tüm sorularınız için müşteri hizmetleri bölümümüzü arayabilirsiniz.
Yurt dışı alışverişleriniz belirtilen kargo sürelerinde tarafınıza teslim edilecektir. Tamamlanmamış tüm işlemleriniz için 5 Eylül 2022 tarihine kadar “hesabım” bölümünden işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Siparişi verilen ürünlerin kargo gönderimlerini 18 Temmuz 2022 tarihine kadar tamamlamanızı rica ederiz. 17 Temmuz 2022?de alınan siparişler için alıcıyla olan tüm işlemlerinizi 5 Eylül 2022 tarihine kadar açık olacak “hesabım” bölümü üzerinden yapabilirsiniz.
Konuyla ilgili her türlü soru ve talepleriniz için müşteri hizmetleri bölümümüz 30 Eylül 2022 tarihine kadar hizmet vermeye devam edecektir.
Siparişlerle ilgili tüm işlemlerinizi 5 Eylül 2022 tarihine kadar “hesabım” sayfanız üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.
Konuyla ilgili her türlü soru ve talepleriniz için müşteri hizmetleri bölümümüz 30 Eylül 2022 tarihine kadar hizmet vermeye devam edecektir.
Hayır. Tamamlanmamış işlemlerinizi, 5 Eylül 2022 tarihine kadar, “hesabım” sayfası üzerinden tamamlayabilirsiniz.
Her türlü soru ve talepleriniz için 30 Eylül 2022 tarihine kadar müşteri ilişkileri bölümümüz destek vermeye devam edecektir.
Kişisel Verileri Koruma Kanunu kapsamında, verilerin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması durumunda kişisel veriler silinir ve anonim hale getirilir. Kişisel verilerinize erişilemez ve geri getirilemez. 18 Temmuz 2022 tarihinden sonra verilerin kanunen saklanma süresi dolduğunda, tümü GittiGidiyor sisteminden silinecek ve anonimleştirilecektir. eBay küresel politikaları doğrultusunda veri güvenliğinin sağlanması için benimsediğimiz yaklaşımı bundan sonra da devam ettireceğimizi belirtmek isteriz.
API üzerinden yapılan toplu listelemelerinizi API üzerinden sonlandırabilirsiniz. Listelemeyle ilgili tüm soru ve talepleriniz için müşteri hizmetleri bölümümüz 30 Eylül 2022 tarihine kadar destek vermeye devam edecektir.