USD32,36
EURO34,43
JPY0,212000
RUB0,346400
GBP40,33
EURO/USD1,06
BIST9.814,19
GR. ALTIN2.437,83
BTC64.029,90

Girişimcilerin Desteği ile E-Ticaret Yurtdışına Çıkarmak

Girişimcilerin Desteği ile E-Ticaret Yurtdışına Çıkarmak
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Teknolojinin tüm dünyayı etkisi altına alması ile birlikte ticaret de internet üzerinden yapılmaya başlanmıştır. İnternet pek çok konuda işimize yaramaktadır ve e-ticaret yurtdışına çıkarmak da kolay bir şekilde yapılmaktadır. Dijital dünya ile ortaya çıkan bu ticaret faaliyetleri internet ile bağdaştırılmaktadır. Günümüzde internet üzerinden yoğun bir şekilde ticari faaliyetleri yürütülmektedir. Bu faaliyetlerin hem yurt içinde, hem de yurt dışında olduğu açık bir şekilde görünmektedir.

Girişimciler dijital dünyanın farkında olan kimselerdir. Öyle ki teknolojinin getirdiklerinden en iyi şekilde faydalanan girişimciler bulunmaktadır. E-ticaretin hacmi giderek büyümektedir ve girişimciler kendilerini bu alana yoğunlaştırmaktadır. Yeni girişimciler de bu yoldan devam ederek başarının anahtarını bulmuşlardır. Böylece e-ticaret ile başarılı sonuçlar elde edilmektedir. Ayrıca bunun yeni dijital dünyada devam edeceği gözler önüne serilmektedir.

E-ticaret yapabilmek için bazı niteliklere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu niteliklere sahip olmayan kişiler e-ticaret dünyasında fazla başarılı olmamaktadır. Özellikle yapılacak ticaret yurt dışını da kapsıyorsa bu niteliklere sahip olmak gerekmektedir. Öncelikle e-ticaret dünyasını tanımak gerekmektedir. Gerekli araştırmayı yapmadan bu işi girmek yersiz olmaktadır. Bir girişimci olarak farklı olmak oldukça önemli bir yere sahiptir. Yeniliklere ayak uydurmak ve bu paralelde devam etmek başarının anahtarlarından biri olacaktır.

Girisimcilerin Destegi ile E Ticaret Yurtdisina Cikarmak 2

Dijital Dünyada E-Ticaret Yurtdışına Çıkarmak

E-ticaret yurtdışına çıkarmak ve e-ticaret sayfası aracılığıyla yurt dışına satış yapmak için bazı adımların gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Böylece doğru bir satış stratejisi oluşturulmaktadır ve başarı elde edilmektedir. Bu adımları maddeler halinde açıklamak mümkün olacaktır.

  • Hedef kitle. E-ticaret için en önemli faktör hedef kitlesi olmaktadır. Yurt dışı satışları için de oldukça önemli bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Yurt dışına satış yapmaya başlamadan önce hangi ülkelere satış yapmak istediğinizi seçmeniz gerekmektedir. Daha sonra gerekli araştırmayı yaparak satışlara başlamak mümkündür.
  • Ödeme sistemi. Ödeme sistemleri her ülke için aynı olmamaktadır. Bir ülkede kredi kartı ve elektronik cüzdanlar kullanılabilir ancak diğer ülkelerde kullanılmayabilir. Bu da yurt dışında yapacağınız satışların hangi ödeme ile yapılacağına karar vermeniz anlamına gelmektedir. Ortak bir ödeme sistemi geliştirilmelidir.
  • Yurt dışında yapılacak olan e-ticaret için lojistiğin yeri oldukça önemli olmaktadır. Lojistik sistemi iyi bir şekilde kurulmalıdır. Böylece yapılacak yurt dışı satışlarında sorunsuz bir süreç geçirilecektir.

Yurt Dışı E-Ticaretin Avantajları Ve Dezavantajları

Yurt dışına yönelik e-ticaret yapmak pek çok açıdan avantajlı olmaktadır. Tüketicilere ulaşmak e-ticaret sayesinde çok daha kolay olmaktadır. Başka ülkelerin tüketicilerine dijital platformlarda daha kolay ulaşılmaktadır. Bunun dışında daha fazla tüketici, döviz geliri, mikro düzeyde girişimcilere KDV’siz fatura kesimi gibi avantajlar da bulunmaktadır.

E-ticareti yurt dışına çıkarmanın avantajları olduğu kadar dezavantajları da bulunmaktadır. Öyle ki satış yapmak istenilen platformda mağazanıza bir ücret ödemeniz gerekmektedir. Ayrıca komisyon ödemesi de yapılmaktadır.  Ayrıca kargo ücretleri de yurt içine göre daha pahalı olmaktadır.

Dijital Platformlarda E-Ticaret Yurtdışına Çıkarmak

E-ticaret ile yurt dışına satış yapmak için çoğunlukla mikro düzeyde ihracat şekli benimsenmektedir. Bunun nedeni bu düzeydeki ihracatın makro düzeydeki ihracata göre daha az maliyetli olmasıdır. Ayrıca dijital ortamda tüm yurt dışı satış süreci daha kolay bir şekilde gerçekleşmektedir.

Mikro düzeyde ihracat yapmak için satışı yapılacak tüm ürünlerin belirli bir ağırlığı ve toplam maliyeti bulunmaktadır. Belirlenen bu sayıların dışına çıkılmaktadır. Aksi takdirde yapmak istenilen yurt dışı ihracatı başarısız olabilmektedir. Bu yılın verilerine göre 300 kilogramı ve 15.000 Euro’yu aşmayan sayılara sahip olunması gerekmektedir. Bunlar dışında ürünler faturalı, tedarik belgeli, güvenlik sertifikalı, denetim belgeli ve sağlığa uygun sertifikalı olmak zorundadır.

0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

TicaretEhli ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!