USD32,17
EURO35,09
JPY0,210300
RUB0,354000
GBP41,07
EURO/USD1,09
BIST10.158,63
GR. ALTIN2.469,11
BTC66.233,62

E-Ticarette Müşteri Memnuniyeti Nedir?

E-Ticarette Müşteri Memnuniyeti Nedir
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Günümüzde teknolojinin hayatımıza girmesi ve gelişmesi ile birlikte artık birçok işlem internet üzerinden yapılmaktadır. İnsanlar işletmelerini internet sistemi üzerinden kurarak, planlayarak ve uygulayarak geliştirmektedirler. Buna günümüzde e- ticaret de girmektedir. İnsanlar e-ticarette müşteri memnuniyeti sağlayarak büyük kazançlar elde etmektedirler. Farklı müşterilerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanmış çevrimiçi platformlar, e-ticaret mağazasının daha da popüler hale gelmesine yardımcı olmaktadır.

E- ticaret işlerinin son dönemde popülerleşmesi ile birlikte müşteri memnuniyeti de ilk sırada yer almaktadır. Mal ve hizmetlerin satışının gerçekleşebilmesi için e-ticarette müşteri memnuniyeti son derece önemli bir faktördür.  E- ticarette müşteri hizmetleri genellikle müşterinin arzu ve ihtiyaçlarına göre şekillenmektedir. Birçok firma, şirket e-ticaretle uğraştığından dolayı müşteriler için bir sürü seçenek doğmaktadır. Bu sebeple de ortaya rekabet çıkmaktadır. Müşterinin beklediği hizmet ve talepleri e- ticarette hangi firma ya da site sağlıyor ise müşteri memnuniyetini kazanır.

E- Ticarette Müşteri Memnuniyeti Neden Önemlidir?

Her alanda olduğu gibi bir sanal mağazayı yönetebilmek için de müşteri memnuniyetin önemi büyüktür.  Bu yüzden de e- ticaret sitelerinde satışlardan önce genellikle müşteri memnuniyeti ön planda tutulur. İnternet ortamında rakiplerden sıyrılabilmek amacıyla müşteri memnuniyetini önde tutarak satışlar arttırılabilmektedir. E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlanarak elde edilen gelirler arttırabilir.

E-Ticarette Müşteri Memnuniyeti Nedir

E-Ticarette Müşteri Memnuniyetini Sağlamanın Yolları

Firmalar ya da e ticaret siteleri yaptığı satışlardan gelir ve kar elde etmek ister. Bunun yolu da müşteri memnuniyetini kazanmaktan geçmektedir. Birçok firma ve e-ticaret siteleri satış yapabilmek için müşteri memnuniyetini kazanmak için uğraşır.  E-ticarette müşteri memnuniyetini kazanmanın birçok yolu ve alternatifi bulunmaktadır. E-ticarette müşteri memnuniyetinin kazanma yollarına bakacak olur isek eğer,

Sosyal medyada aktif olmak müşteri memnuniyeti açısından önemlidir.

Sosyal medyada aktif olmak müşteri memnuniyetini sağlamada önemli faktörler arasındadır. Sosyal medyada aktif olduğunuzu göstermek ürünlerin satışının gerçekleşmesinde kolaylık sağlar. Aynı zamanda sosyal medya aracılığıyla müşterilerle iletişim halinde olunabilir. Ve müşterinin istek ve ihtiyaçlarına sosyal medya aracılığıyla cevap verilebilmektedir.

E- Ticaret sitelerinde satıcının iletişim bilgilerinin bulunması müşteri memnuniyeti bakımından büyük önem arz eder.

E- ticaret sitelerinde satış yapabilmek için müşteri memnuniyetini kazanmak gerekir. Bunu sağlayabilmek için de e ticaret sitelerinde satıcıya ait iletişim bilgilerinin bulunması gerekir. Satıcıya ait iletişim bilgilerinin bulunması dahilinde müşteri satıcıya gerektiği zamanda ulaşabilmektedir. Bu sayede de satıcı ve müşteri arasındaki memnuniyet sağlanmış olur.

Birçok ödeme seçeneğinin sunulması müşteri memnuniyetini arttırabilir.

Müşteri odaklı olan bir e- ticaret satıcısı müşterinin memnuniyetini satışlarından önde tutar. Bu açıdan da bir e- ticaret satıcısı müşterisinin kullanabileceği birçok ödeme seçeneği sunmaktadır. Müşteri tek bir ödeme seçeneği yerine alternatifler sayesinde banka kartı ya da kredi kartı kullanabilir.

E-Ticarette Müşteri Memnuniyetini Etkileyen Faktörler

E ticarette müşteri memnuniyetini etkileyen birçok faktör ve sebep bulunmaktadır. E- ticarette müşteriyi memnun etmeyi sağlayan faktörlere bakacak olur isek eğer,

  • Müşteriler girdikleri e- ticaret sitelerinde genellikle alacağı ürün hakkında bilgi sahibi olmak isterler. Bu yüzden de beğendikleri ve alacakları ürün hakkında detaylı araştırma yaparlar. Satıcının ürün hakkında koyduğu bilgiler göz önüne alınarak müşteri alacağı ürüne karar verir. Bu noktada müşteri memnuniyeti sağlanabilir.
  • Müşteriler e- ticaret sitelerinde alacakları ürünü seçtiklerinde genel olarak teslimat süresini merak eder. Bu sebeple de satıcının ürünü yolladığı kargoya ve teslimat süresine bakmaktadır. Bu noktada müşteri memnuniyetini sağlamak için teslimat süresinin tam zamanında verilmesi gerekir.  Zamanında teslim edilen ürün müşteri memnuniyeti kazanmaya yardımcı olmaktadır. Zamanında teslim edilmeyen ürün müşteriyi kaybetmeye yol açabilir.
0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

1 Yorum

  1. 21 Mart 2023, 13:18

    […] sayede müşteri memnuniyeti odaklı verilen hizmetler doğrultusunda e-ticaret sitesi marka haline gelmektedir. Bu sitelerin […]

    Cevapla
Giriş Yap

TicaretEhli ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!