e-Ticaret Sitelerinde Kategori Sayfaları için Etkili SEO Çalışması
İster e-Ticaret ister Blog sitesi olsun Kategori Sayfaları için Etkili SEO Çalışması yapmak oldukça basit ve sitenizin büyümesi asına da olmazsa olmaz bir çalışmadır.
Temel olarak birçok kişi için SEO = BACKLİNK şeklinde bir algı yapıs oluşmuş olsa da aslında SEO için Backlink artık eskisi kadar ön plana çıkmamaktadır.
Tabi ki DOĞAL ve KALİTELİ Backlink almak her dönem için size ARTI DEĞER kazandıracaktır ancak özellikle SİTE İÇİ SEO ve KULLANICI DENEYİMİ göz ardı edilen bir site için de Backlink ağının gücü astık eskisi kadar önemli değildir.
[ilgiliMakale icerik_id=”2688″]
Kategori Sayfaları İçin Basit ve Etkili SEO Çalışması
Bu yazımızda genel olarak Kategori Sayfaları ve bu sayfalar üzerinden gerçekleştireceğimiz BASİT ve ETKİLİ bir SEO çalışması üzerinde duracağız.
Birçok e-Ticaret sitesinin sahibi ve yöneticileri kelimelerin gücüne pek inanmıyor. Bu sebeple de gerek ürün içeriklerini oluştururken gerekse de blog sayfaları hazırlarken açıkçası pek fazla zaman kaybetmek istemedikleri için hızlı ve etkisi çalışmalar ile süreci tamamlıyorlar.
Ancak gerek Kategori Açıklamaları gerek Ürün Açıklamaları gerekse de Kullanıcı Deneyimi özellikle SEO açısından oldukça önemli ve değerli.
Gelelim asıl konumuza.
Kategori Sayfaları İçin SEO Nasıl Yapılır? Etkili bir SEO için ciddi paralar harcamak gerekli midir? Sorularının cevaplarını vermeye.
Kategori Sayfaları için SEO Çalışması yapmak aslında oldukça basit ve birkaç kelimeyi bir araya getirebilen bir metin yazarı için oldukça kolay.
Peki Nasıl?
[ilgiliMakale icerik_id=”2505″]
Kategori Sayfalarında Ne Yaparak SEO Açısından Ön Plana Çıkabilirim?
Kategori sayfalarının sonuna, ilgili kategori ve kategori de yer alan ürünleri de dikkate alarak bir içerik hazırlamanız bu sorumuzun en basit ve etkili cevabı olacaktır.
İlgili yazıyı hazırlarken;
- Arama Motorlarını Hedefleyen Bir Uzunlukta,
- H1 – H2 – H3 ve H4 Etiketlerini Barındıran,
- Anahtar Kelime Yoğunluğu İyi Ayarlanmış,
- Ucuz, Kaliteli, Garantili, Hızlı Kargo gibi Kullanıcıların Aramalarında Sıkça Kullandıkları Anahtar Kelimeleri Barındıran,
- Her Kategori için Özel Olarak Hazırlanmış,
- %100 Özgün
içerikler oluşturduğunuzdan emin olmalısınız.
Peki, gerçekten bu işe yarıyor mu? Yapmamız gerekiyor mu?
Bu noktada sizlere REFERANS sunmamız daha etkili bir sonuç verecektir.
Trendyol; aylık yüzbinlerce TL reklam harcaması yapan, birçok fenomenle anlaşmalar yapan, Google ve Sosyal Medya reklamlarına ek olarak TV – Radyo – Gazete – Bilbord reklamları veren bir firma. Parayla almasa bile her gün binlerce BACKLİNK alıyor ve milyonlarca kişi ziyaret ediyor.
İşte birkaç kategori sayfası.
Sayfanın altına doğru inmeniz yeterli.
- https://www.trendyol.com/klasik-topuklu-ayakkabi
- https://www.trendyol.com/babet
- https://www.trendyol.com/casual-ayakkabi
Hepsiburada; Türkiye’de internetten alışveriş dediğimizde akla gelen ilk sitelerden bir tanesi. Arkasında güçlü bir yapı, satış sistemi ve tedarikçi ağı mevcut.
Özellikle Elektronik ürün satışında pazarın en büyüklerinden bir tanesi. Tıpkı Trendyol gibi ciddi reklamlar veriyorlar ve günlük doğal binlerce BACKLİNK alıyorlar.
Sayfanın altına inmeyi unutmayın…
İşte birkaç kategori;
- https://www.hepsiburada.com/yemek-takimlari-c-60006075
- https://www.hepsiburada.com/islak-mendiller-c-301175
- https://www.trendyol.com/derin-dondurucu
[ilgiliMakale icerik_id=”2637″]
Burada şuan da pazarın iki devi yer alıyor.
Tabi ki şuan pazarda lider konumda olan, günlük binlerce adet kargo çıkışı sağlayan her 10 şirketten 6 hatta 7 si bu detaya dikkat etmiyor.
Olabilir.
Belli bir marka imajına çıktıktan sonra zaten DİREKT ZİYARETÇİ ve SADIK MÜŞTERİ diye bir kitle oluşacağı için SEO aslında bir adım geride kalabiliyor.
Ancak aslında Kalmaması lazım.
Trendyol günlük olarak milyonlarca kişi tarafından ziyaret ediliyor. Yani tutup Kategori İçerikleri hazırlatmasına pek gerek yok.
Aynı şekilde Hepsiburada ve N11 gibi sitelerin de daimi bir müşteri kitlesi mevcut ve direkt girişlerle ciddi satışlar yapabiliyorlar.
Ancak oldukça etkili bir Kategori Güçlendirme ve SEO çalışmasına da kimse hayır demez bence.
En azından yolun başında olan siz takipçilerimiz HAYIR değil HAYIRLISI OLSUN deyip Kategori İçerikleri oluşturmaya başlayın…