İnternet sektörünün gelişmesi ve kişilerin hayatlarını kolaylaştırmak istenmesi ile farklı hizmet seçenekleri ortaya çıkmaktadır. Özellikle son on yıl içerisinde e-ticaretin gelişmesi ve kullanıcılar tarafından talep edilmesi e-ticaret için ölçüm sistemlerinin kendini yenilemesine olanak tanımıştır. E-ticaret sitelerinin daha iyi şekilde hizmet vermeleri adına kendi hedef ve stratejilerini iyi bir şekilde belirlemesi gerekir. Bu hedefler için çalışma stratejisi belirlenir. Çalışmalar tamamlandıktan sonra ölçüm yapılarak başarı oranı hesaplanır ve hedeflerin gerçekleşip gerçekleştirilmediği kontrol edilir. Ölçümler beklenenin altında ise çalışmalar gözden geçirilmeli ve rakiplerin yaptığı çalışmalara göz atılarak tekrar strateji belirlenmelidir. Bu sayede e-ticaret siteleri daha fazla kullanılarak başarı oranı artar.
E-Ticaret İçin Ölçüm Nasıl Yapılır?
E-ticaret sitelerinin başarılı olması ve yeni kullanıcılara en iyi hizmeti vermesi için gelişimin daima devam etmesi gerekir. Özellikle kullanıcılar e-ticaret sitelerini rahatlıkla kullanabilmeleri, farklı ve işlevi olan uygun fiyatlı ürünlere ulaşılması ve reklam çalışmalarının doğru şekilde yapılması e-ticaret sitelerinin başarı oranını artırır. E-ticaret için ölçüm birçok şekilde yapılır. Sitelerin çalışmalarının ne kadar etkili olduğu, müşteri sayısı ve dönüşleri ölçümlerini gösteren detaylar arasındadır. Özellikle reklam çalışmaları yapılıyorsa site ziyaretleri, gösterimler, verilen sipariş sayısı, yorumlar baz alınarak ölçüm performansları değerlendirilir. Başarılı e-ticaret siteleri incelendiğinde hedef, strateji ve ölçümlerin doğru ve istikrarlı şekilde yapıldığı gözlemlenir. Aynı zamanda müşteri memnuniyetine önem verilmesi, kullanıcı yorumları ve oylarının olması e-ticaret sitesine güvenilir olduğunu gösteren en önemli kriterler arasındadır.
E-Ticaret için Ölçüm Yapmanın Faydaları Nelerdir?
E-ticaret ölçümleri ile sitelere ne sıklıkla arama motorlarında aratıldığı ve ürün kategorisi incelendiğinde hangi sıralamada çıktığını gösterir. Bu özellikler e-ticaret için ölçüm kriterleri arasındadır. Ölçmelerin doğru yöntemlerle yapılması e-ticaret sitelerinin gelişmesi ve yeni müşteri potansiyellerini çekmesi açısından son derece önemlidir. Genellikle e-ticaret ölçümleri için Google Analytics tercih edilir. Ancak farklı ve etkili e-ticaret ölçüm yöntemleri de kullanılabilir. Yöneticiler kendilerine uygun analitik ve ölçüm sistemlerini tercih etmesi yetkinliğine bağlıdır. Aynı zamanda bireylerin daha sık ve sürekli olarak e-ticaret ölçüm yöntemlerini kontrol etmesi gerekir. Bunun nedeni sunucuda herhangi bir sorun olması ya da geri dönüşlerin neden azaldığını saptamak mümkündür. Bunun dışında kullanıcılardan olumlu dönüşler olması ve oyların çok olması e-ticaret sitelerinin güvenilir ve tercih edilir olduğunu gösteren en önemli göstergelerdendir. Kullanıcılar arasında e-ticaret sayfalarının paylaşılması da ölçüm değerlerine önemli katılım sağlar. Bu nedenle e-ticaret siteleri ınfluencerlar ile işbirliği yaparak hem reklam çalışması yapabilir hem de gelirlerini büyük oranda artırabilir.
E-Ticaret Performans Değerlendirmesi
E-ticaret sitelerinde haftalık, aylık ve yıllık olarak başarı stratejileri belirlenebilir. Bu stratejilerin yapılması başarı için oldukça önemlidir. Aynı zamanda bireyler ihtiyaç duydukları ürünleri güvenilir sitelerden temin etmek isteyebilir. Bu durumda yorum ve oylamaların çok olduğu e-ticaret sitelerinden destek alınır. Bu kriterler e-ticaret için ölçüm kategorisi içerisinde önemli yere sahiptir. Bu nedenle reklam çalışmalarını etkiler ve doğru şekilde yapılan reklamlar sayesinde e-ticaret siteleri başarı elde etmektedir. Böylece görünürlüğü artmış olacaktır. Görünüm arttıkça arama motorlarında daha üst sıralara çıkmak mümkün olabilir ve bu durum satışlara olumlu anlamda etki eder.
E-Ticarette Performans Göstergeleri
E-ticarette performansların etkililiğini gösteren birçok faktör etkidir. Hem satıcı hem alıcıların etkilerini gösteren e-ticaret performans göstergeleri yapılan çalışmaların etkililiğini gösterir. Performans göstergeleri ortalama kar marjı, mevcut müşteri ve yeni müşteri oranları, ürün gösterimi ve satış oranı, geri dönüşler ve abone ve müşteri abonelikleri olarak sıralamak mümkündür.
[…] kullanışlı ve sade teması olan online mağazalardan tekrar alışveriş yapılır. Başarılı e-ticaret içerik pazarlamasına bütüncül olarak bakmak gerekir. Bu nedenle çalışmalar birbirini tamamlayıcı […]
[…] E-ticaret sitesi stoğuna ve politikalarına göre ürünlerin paketleme süresi değişir. Ancak stokların kontrol edilmesi, olası herhangi bir problemde müşteriler ile iletişime geçilmesi güvenin sağlanmasına […]