Türkiye’nin en fazla şubeye sahip marketlerinden birisi olan BİM 2019 yılı mali verilerini açıkladı. Kar oranı %2 düşüş ile 1.22 Milyar TL olarak açıklandı.
Firmanın açıklamış olduğu 2019 yılı mali verilerine göre firmanın 2019 yılı satış gelirleri ise %24.4 oranında artış göstererek 40.2 Milyar TL oldu.
Genel olarak bakıldığımda BİM, 2019 yılında satışlarını %24.4 oranında arttırırken kar oranında ise %2’lik bir kayıp yaşadı.
[ilgiliMakale icerik_id=”30″]
2020 Yılında Hedef %23 Büyüme
Şirket tarafından Kamuoyunu Aydınlatma Platformuna yapılan açıklamada 2020 yılı hedeflerine de yer verildi.
Bu kapsamda 2020 yılında şirket tarafından 1 Milyar TL seviyesinde bir yatırım planlaması yapılmış durumda.
Aynı şekilde 2020 beklentilerine göre +/- 2 puan marjla yüzde 23 satış artışı, +/- 0,5 puan marjla da yüzde 5 FAVÖK marjı öngörüyor.
[ilgiliMakale icerik_id=”2140″]
BİM ve A101 Pazarı Domine Etmeye Başladı
Mağaza sayısını arttırmaya devam eden BİM ve A101 gibi firmalar pazarın büyük bir kısmına hakim olmayı başardılar.
A101 geçtiğimiz günlerde yapmış olduğu açıklama ile Türkiye’deki Tüm İlçelerde en az bir mağaza açtığını duyurmuştu. BİM ise A101 kadar yüksek mağaza sayısına ulaşmamış olsa da konum bazlı olarak bakıldığında ciddi bir müşteri kitlesine ulaşmayı başarıyor.
Toptan Fiyatına Perakende Satış mantığı ile hareket eden satış noktalarının Tüm Türkiye’de ciddi bir satış ağına sahip olması ise özellikle daha küçük metrekarelerde satış yapan bakkalları ve büfeleri ciddi anlamda etkilemeye başlamış durumda.