30.000’den fazla e-ticaret sitesine ödeme altyapısı sağlayan İyzico firması 2019 yılına ait kendi müşteri grubu üzerinden elde ettiği Online Alışveriş İstatistiklerini paylaştı.
e-Ticaretin ön plana çıktığı bir yıl olan 2019 yılında paylaşılan bu istatistikler ile birçok anlamda müşteri tercihlerinin hangi yönde değiştiği de gözler önüne serilmiş durumda.
Dilerseniz maddeler halinde İyzico tarafından sunulan 2019 yılı Online Alışveriş istatistiklerine bakalım ve istatistikler üzerinden küçük küçük yorumlamalar yapalım.
[ilgiliMakale icerik_id=”30″]
Taksitli Alışveriş Oranları Düşüşte
2017 – 2018 ve 2019 yılları üzerinden yapılan karşılaştırmaya göre Online Alışveriş süreçlerinde kredi kartına taksit yapan müşteri sayısı giderek azalmaya başlamış durumda.
2019 yılı için en fazla tercih edilen taksit sayısı ise 3 Taksit olarak istatistiklere geçmiş durumda.
Tabi ki taksit sayılarında azalma meydana gelmesinin en büyük sebeplerinden birisi BDDK tarafından en fazla taksitle alım yapılan grup olan Cep Telefonu – Bilgisayar – TV gibi ürün gruplarına getirilen taksit sınırlaması olmuş durumda.
Bu sebeple de tek seferde 5.000 TL gibi 10.000 TL gibi rakamlarda ürün alan ve fazla taksit yaparak ödemek isteyen tüketicilere 3 veya 6 taksit sınırı konulması ve hatta bazı ürünlerde taksite izin verilmemesi de genel taksit escort bakırköy
oranlarında düşüşe sebep oldu.
[ilgiliMakale icerik_id=”2637″]
100 TL Altı Alışverişler Genelde Mobilden Yapılıyor
Müşterilerin satın alma alışkanlıklarına bakıldığında 100 TL’nin altında bir tutara sahip olan ürünlerin genellikle Mobil Cihazlar üzerinden satın alındığı gözlemlenirken 100 TL’nin üstündeki alışverişlerde ise müşterilerin ürünleri satın almadan önce masaüstü bilgisayarlardan inceledikleri ve alım süreçlerini yine masaüstü bilgisayarda sonlandırdıkları görülmüş.
Bu noktada fiyatlar yukarı yönlü ilerledikçe müşterilerin farklı siteler üzerinden ürünlerde fiyat kıyaslaması yaptıkları, güvendikleri sitelerde yer alan ürünü yine uygun bir fiyat sıralaması ile satın aldıkları görülüyor.
[ilgiliMakale icerik_id=”10″]
Sepet Adedi Yüksek, Cirosu Düşük
Yine 2016 yılı ile 2019 yılları arasındaki rakamlara bakıldığında müşterilerin artık sebeplerine daha fazla ürün atma yoluna gittikleri, ancak aldıkları ürünlerin fiyatlarında da düşüşün yaşandığı görülmüş durumda.
Bu noktada da ekonomik sıkıntıların da etkisi ile online alışveriş süreçlerinde de insanların daha az harcamaya yöneldikleri ve daha uygun fiyatlı ürünleri satın aldıkları görülüyor.
[ilgiliMakale icerik_id=”2529″]
Elektronik ve Çiçek Harcamaları Yükseldi
Tekstil ve Hazır Giyim Grubu süreklilik arz eden bir ihtiyaç olduğu için her dönem e-ticaret süreçlerinde
Tekstil ve Hazır Giyim sektörü süreklilik arz eden bir ihtiyaca hitap etmesi sebebiyle göz ardı edilirken 2019 yılında çiçek satışlarında %37, elektronik ürün satışlarında ise %25 oranında bir artış gözlemlenmiş durumda.
Yine kozmetik ürünlerinde %4, bahçe, ev ve ofis dekorasyonunda da %14’lük bir ciro düşüşü yaşanmış durumda 2018 yılına göre 2019 yılında.
Gece Alışveriş Yapanlar Sabah İade Ediyor
Alışveriş alışkanlıklarına bakıldığında genellikle 14:00 – 15:00 saatleri arasında alışveriş yapma alışkanlığı oluşmaya başlamış durumda.
Gece 23:00 – 24:00 aralığında yapılan alışverişlerin ise iadeye dönme oranları ise oldukça ciddi seviyelerde. Normal saatlerde yapılan alışverişler ile kıyaslandığında Gece yarısı yapılan alışverişlerin iade oranı %40 daha fazla.
2019 yılında gece 02:00 ile 06:00 aralığında alışveriş yapan tüketicilerin büyük bir bölümü bebek ve çocuk ürünü alan, geceleri uykusuz geçiren anne ve babalardan oluşmuş durumda.
En Yüksek Sepet Tutarı Ocak Ayında
İyzico verilerine göre 2019 yılında ortalama sepet tutarları 187 TL iken Ağustos ve Aralık 2019’da ise en düşük seviye olan 133 TL’ye gelmiş durumda.
Sene başında artan alışveriş talebi özellikle Kasım ayında yaşanan alışveriş çılgınlığı sonrasında Aralık ayında en dibe gelmiş gibi görünüyor.
Bunun yanında Eylül – Ekim aylarında da okulların açılacak olmasına bağlı olarak okul alışverişi zorunluluğu da satışların artmasına sebep oluyor. Mevsimsel olarak bakıldığında ise Sonbahar ayı en fazla alışverişin yapıldığı dönem olarak kayıtlara geçmiş durumda.