1. Haberler
  2. Bilgi Bankası
  3. 2019 Kasım Ayında Sanal Pazar Yerleri ve e-Ticaret Siteleri Neler Yaptı?

2019 Kasım Ayında Sanal Pazar Yerleri ve e-Ticaret Siteleri Neler Yaptı?

e-Ticarette-Kasım-Ayı-Analizi
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

 

2019 Kasım Ayında Sanal Pazar Yerleri ve e-Ticaret Siteleri Neler Yaptı?

11.11 İndirimleri, Black Friday yani Efsane Cuma indirimleri ve Siber Pazartesi indirimleri ile Kasım ayı yine satışların ciddi oranda yükseldiği bir ay olarak 2019 yılına damga vurdu.

Başta N11, Hepsiburada ve Trendyol tarafından ciddi reklam bedelleri üzerinden yapılan reklamlar gerek sanal pazaryerleri gerekse de sektördeki diğer e-ticaret siteleri için satış adetleri ve doğal olarak ciroların yükselmesi ile Kasım ayı tamamlandı.

Çin ve ABD kaynaklı olarak hayata geçen ve ülkemizde de son yıllarda özellikle e-ticaretin yaygınlaşması ile ön plana çıkmaya başlayan 11.11 Bekarlar Günü indirimleri, Black Friday olarak adlandırılan ve ülkemize Efsane Cuma, Muhteşem Cuma, Şahane Cuma gibi isimlerle uyarlanan indirimler ve Cyber Mondey yani Siber Pazartesi indirimleri ülkemizde de pazarın hareketlenmesine olanak sağladı.

Elbette ki ilerleyen günlerde farklı analiz firmaları tarafından açıklanan 2019 Kasım ayı e-ticaret rakamlarını da sizlerle paylaşıyor olacağız.

Bu yazımızda ise Dopigo Firması tarafından kendi sistemini kullanan satıcıların Kasım ayında yaşadıkları satış ce ciro artışları ile alakalı hazırladığı İnfografiği sizlerle paylaşıyor olacağız.

 

e-Ticaret-Sektörü

 

e-Ticarette Kasım Ayı – Dopigo Analizleri

Aşağıda yer alan veriler e-Ticaret Operasyonlarını Dopigo panelleri üzerinden yürüten 500’den fazla kobinin 2019 Kasım ayında yaşadıkları süreçler baz alınarak hesaplanmıştır.

Kasım ayı içerisinde 500+ Mağazadan 1.000.000’un üzerinde sisteme sipariş düştüğü bilgisini de vermiş olalım.

 

E-Ticarette-2019-Kasım-Ayı-scaled

 

11.11’de N11, Efsane Cuma’da Trendyol Lider

Analizlere baktığımızda N11 firmasının 11.11 İndirimlerini ciddi anlamda sahiplendiğini görebiliyoruz. Her ne kadar bu indirimler için Trendyol ve HepsiBurada’da reklam çıkışı yapmış olsa da 11.11 İndirimleri isminde de 11 olan N11 için oldukça verimli geçmiş durumda.

Efsane Cuma İndirimlerinde ise Trendyol ilk sırada kendisine yer bulurken N11 üçüncü sıraya düşmüştü. Zaten reklam çıkışlarında da N11 firmasının Efsane Cuma için ciddi bir reklam harcaması yapmadığı ve tüm hedeflemelerini 11.11 için yaptığını görebiliyoruz.

HepsiBurada ise 11.11 de 3. Sırada, Efsane Cuma’da ise 2. Sırada kendisine yer bulmuş durumda. GittiGidiyor ise ne yazık ki ülkemizdeki kan kaybına devam ediyor. Amazon ise henüz kendi gücünü pazara bir türlü yansıtamamış durumda.

Sonuca baktığımızda ise satış grafiklerine bakıldığında Kasım ayının liderlik tablosu aşağıdaki gibi oluyor.

  • Trendyol
  • N11
  • HepsiBurada
  • GittiGidiyor
  • Amazon
  • ePttAVM
  • Firma Web Siteleri

Tabi ki bu listede firmaların web siteleri kısmı çok bir anlam ifade etmiyor. Çünkü satış noktasında üst sıralarda olan siteler kendi entegrasyonları için Dopigo firmasını kullanmadıkları için bu rakamlar buraya yansımamış oluyor otomatik olarak.

Ancak entegrasyonla işlem yapan diğer firmalar için yukarıdaki rakamlar büyük oranda Kasım 2019 Analizi yapabilmek adına yeterli olacaktır diye düşünüyoruz.

 

Rapor Kaynak: https://www.dopigo.com/e-ticarette-kasim-ayi-nasil-gecti-infografik/

0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim
2019 Kasım Ayında Sanal Pazar Yerleri ve e-Ticaret Siteleri Neler Yaptı?
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

TicaretEhli ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!